Styret oppsummerer 2018

Styret i Historisk Racing Norge har oppsummert året med sin beretning for 2018.



Styremøter:

Det er avholdt 6 styremøter og 3 medlemsmøter i perioden.


Løp og aktiviteter:

I 2018 ble det i Norge avholdt åtte løp fordelt på fire løpshelger i tre NM-klasser.

Mads Gjerdrum deltok med sin Mini på Goodwood Members Meeting i mars.

Hans Peter Havdal kjørte to finaler på Spa Summer Classic med Porsche 356 Speedster, der han måtte bryte lørdagens løp og ble nr. 3 i sin klasse på søndagen.


Atle Ramberg og Marius Thormodsen deltok på danskens avslutningsløp på Knutstorp der Atle vant alle løp og satte ny banerekord for klassen, mens Marius sikret en flott 3. plass!

På Velodromloppet sikret Andre Sæther en flott 3 plass, mens Atle Ramberg vant sin klasse. Tor Magne Tjemsland sikret en 1. og en 2. plass!


HRN stilte også med deltakere i Bakkeløpet i Målselv. Her vant Robert Skaugerud over Petter Solberg, mens Tor Magne sikret 3. plassen! Rune Rødset deltok også, men måtte bryte med tekniske problemer.


HRN deltok med egen stand på Oslo Motorshow og fikk profilert klubben på en god måte med mye interesse fra publikum.


Medlemsutvikling og førere:


År og betalende medlemmer:

2013 - 58

2014 - 62

2015 - 115

2016 - 138

2017 - 141

2018 - 146


47 norske førere har kjørt Historisk Racing i NM runder under 2018, mot henholdsvis 54 i 2017 og 55 i 2016, noe som viser en nedgang i antall førere. Noen førere vil naturligvis falle fra av forskjellige årsaker, så derfor er det viktig at HRN fortsetter å jobbe med rekrutering.

I 2018 kom det også nye førere, samtidig som prøveløpsordningen fortsatt ser ut til å ha positiv effekt for å få flere biler og førere på banen. Arbeidet med rekruttering og markedsføring må imidlertid intensiveres under 2019.

Strategi

HRN har som strategi å øke medlemsmassen og interessen for historisk racing i Norge, og HRN har derfor gjort følgende tiltak i løpet av 2018:

- Investert i klubbtelt, bord, stoler og diverse utstyr for bruk under løpshelger, møter og messer. Dette har også vært lånt ut til HRN deltakere under løp i Sverige for å profilere HRN

- Samlet alle de historiske bilene i «HRN depot» under begge løpshelgene på Rudskogen. Dette har gitt HRN en bedre profilering ovenfor publikum, men også vært veldig sosialt og positivt for førere, medlemmer og supportere

- Felles HRN lunsj under løpshelger for å sosialt samvær og hygge

- Etablert/fornyet Facebook siden for HRN og lagt ut både bilder, video og stemningsrapporter under løpshelgene. Vår Facebook gruppe har nå 1600 medlemmer.

- Vi har også intensivert sponsorarbeidet innen 2019 sesongen for å sikre foreningen midler for å kunne trappe opp markedsføringen av historisk racing.


Tekniske endringer og klassereglement

For 2018 ble det i klasse 9 og 10 innført et skille mellom 2- og 4-ventilsteknikk slik at biler med 4-ventilsteknikk plukker poeng sammen med biler med stort motorvolum (over 2,5 liter). Dette ble gjort for å stimulere til at flere velger biler med litt rimeligere 2-ventilsmotorer. Vi så ikke den store effekten i 2018, men flere biler er på gang for 2019.


Sigve Christensen demonstrerte imidlertid at konseptet fungerer og sikret 3. plassen i Historisk klasse 10 med sin Escort RS 2000. Gratulerer!


NM Vinnere


Jan-Hroar Bjørklund ble NM-vinner i klasse 8, Foto: Marius Svingen

Følgende førere sikret seg NM tittel i 2018:

Klasse 8: Jan-Hroar Bjørklund

Klasse 9: Atle Ramberg

Klasse 10: Tor Magne Tjemsland


Gratulerer alle sammen for en utmerket innsats!


Økonomi

Økonomien er stabil og god. IRM og Gazolin bidro hver med kr 10.000,- i sponsormidler. Inntekter var kr. 101.603,- og utgifter var kr.115.866,- med resultat kr. – 14.262,-. Bank saldo 31.12.2018 var kr. 52.204,- mot kr 66.494,- i 2017.


Styret i HRN.

13 visninger
  • Instagram - Black Circle
  • Facebook - Black Circle

Foreningen Historisk Racing Norge


Generelle henvendelser:
post@historisk-racing.no


Styret og kontaktpersoner:

Kontakt oss, gi oss gjerne en tilbakemelding 

© 2020 HISTORISK RACING NORGE

logo2.png

WEBSIDEN ER LEVERT AV: